Klantenservice

Bezorging & Levertijd

Hieronder treft u de meest gestelde vragen aan omtrent onze producten en dienstverlening.

Als uw vraag er niet bij staat verzoeken wij u, uw vraag te stellen via ons contactformulier. 

  • Bezorging door PostNL
  • Bezorging grotere artikelen
  • Levertijd
  • Indien u niet thuis bent
  • Gratis verzendingkosten binnen Nederland en België bij besteding van € 35,-
Bezorging door PostNL

Na plaatsing van uw bestelling ontvangt u een e-mail  met een klantnummer en de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Hiermee kunt u inloggen op uw persoonlijke account om de status van uw bestelling te volgen. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaten heeft ontvangt u een e-mail met een Track&Trace code van PostNL. Met deze code kunt u op www.tracktrace.nl na gaan waar uw pakketje zich bevindt en wanneer het bij u thuis aangeboden wordt. 

Let u er hierbij op dat een rembourszending (betaling aan de postbode) uitsluitend op zaterdag wordt aangeboden als de postbode u op vrijdag niet thuis aantreft. Overige rembourszendingen worden op de overige werkdagen aangeboden. Rembourszendingen naar België en Luxemburg  zijn helaas niet mogelijk. 

Bezorging grotere artikelen

De meeste artikelen versturen wij met PostNL. Bij hele grote artikelen zoals bv. fietskoffers schakelen we soms een andere transporteur in. De kosten hiervan worden op uw factuur in rekening gebracht. 

Levertijd:

Afhankelijk van de voorraadstand op het moment van ontvangst van uw betaling wordt uw pakket geleverd. Indien uw bestelling compleet voorradig is, dan wordt uw pakket binnen 24 uur nog verzonden. Kleine pakketten: Ongeveer 98% van alle zendingen worden (mits voorradig) binnen 24 uur na ontvangst van de betaling verzonden. De overige bestellingen worden doorgaans in 2 tot 3 werkdagen geleverd.

Niet op voorraad: Wij berichten u zo spoedig mogelijk mocht een product onverhoopt niet meer of tijdelijk niet meer leverbaar zijn. Bezorging vind plaats op maandag tot en met zaterdag. Grote pakketten: Grote pakketten zoals grote fietskoffers en fietsen worden doorgaans op afspraak geleverd. Indien nodig nemen wij hiervoor contact met u op. 

Rembourszendingen: Deze worden op maandag tot en met vrijdag aangeboden. In tegenstelling tot gewone zendingen worden rembourszendingen niet standaard op zaterdag aangeboden. Deze worden enkel op zaterdag aangeboden als deze bij een eerste aflevering op vrijdag niet aan u aangeboden konden worden.

Indien u niet thuis bent:

Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden wordt normaliter een briefje in uw brievenbus achtergelaten met een Niet-Thuis-Code waarmee u op dezelfde werkdag een nieuwe afleverafspraak kunt inplannen via Track&Trace van PostNL. Indien u hiervan geen gebruik maakt wordt het pakket standaard de volgende werkdag nogmaals aan u aangeboden. Treft de postbezorger u dan opnieuw niet aan dan wordt het pakket normaliter naar een afhaallocatie gebracht, dit geldt zowel voor zendingen binnen Nederland als voor zendingen naar België. Via Track & Trace wordt u op de hoogte gesteld over de afhaallocatie waar uw pakket zich bevind. Wanneer uw pakket op een afhaallocatie wordt afgeleverd zal dit 2 weken bewaard worden op deze locatie.

Als u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren. Wat de exacte status is van uw pakket kunt u nagaan via Track&Trace van PostNL. Het is uiteraard mogelijk om uw werkadres of een ander adres als afleveradres op te geven.

Wilt u controle hebben over de dag van aanbieding of zelf een afhaalpunt selecteren? Maak dan een account aan op mijnpostNL.nl. Hier kunt u zelf voorkeuren aangeven omtrent de aflevering van uw pakket.

Verzendkosten binnen Nederland:

Als tijdelijke actie alle verzenden wij alle bestellingen boven € 35,- GRATIS binnen  Nederland; dat betekent dat Fietsdelen.nl alle zendingen boven de € 35,- GRATIS aan alle postadressen binnen Nederlandl; levert. Als extra service kunt u uw product zelfs gratis terugsturen. 

Verzendkosten naar België en Duitsland:

Als tijdelijke actie alle verzenden wij alle bestellingen boven € 35,- voor € 3,25 in plaats van voor het reguliere € 9,00 tarief.

Kortom, alle prijzen op onze website zijn inclusief btw.

Kiest u voor betalen aan de deur (betaalwijze 'rembours'), dan betaalt u 4,50 euro administratiekosten aan PostNL. Deze kosten worden dan automatisch aan uw factuur toegevoegd. Levering onder rembours kan niet naar België of Luxemburg en Duitsland dit is enkel mogelijk binnen Nederland.

Heeft u nog vragen neem dat contact op met support@fietsdelen.nl

Terug naar Boven

Veiligheid & Privacy

Je persoonlijke gegevens. Je laat ze bij ons achter, want dat moet nu eenmaal als je iets wilt bestellen. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag. Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen, laat het ons dan weten via onze klantenservice.


Heel veilig

Alle gegevens die je bij ons achterlaat stoppen wij heel veilig achter slot en grendel. Dat doen we met één van de modernste technieken: de Secure Socket Layer (SSL). Wie niks met jouw gegevens te maken heeft, kan er simpelweg niet bij. Geven we jouw gegevens aan iemand anders – je leest hieronder waarom en wanneer we dat doen – dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij en ze alleen gebruikt voor het doel waarvoor hij ze heeft gekregen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.


Persoonlijk
Vaak gebruiken wij je gegevens om je een zo persoonlijk mogelijke winkelervaring te bieden. We passen wat jij op Fietsdelen.nl ziet aan op jouw interesses. Zo maken we de ene persoon blij met aanbiedingen voor bijvoorbeeld Banden en de andere met het laatste nieuws op het gebied van sportvoeding. Wij gebruiken daarvoor bijvoorbeeld gegevens van eerdere bestellingen, je IP-adres en cookies. Over cookies kun je hieronder meer lezen.

Wat doen we verder met je gegevens ?
Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken daarbij van jou ontvangen gegevens, maar ook door onszelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan onze website.

  • Je bestelling leveren
    Voor je bestelling hebben we je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en soms ook je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we je bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. We geven je gegevens ook aan anderen als dat nodig is voor een bestelling, bijvoorbeeld aan bezorgdiensten en ons distributiecentrum.
  • Je account
    In je account op Fietsdelen.nl slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses (bijvoorbeeld als we je gevraagd hebben naar je geboortedatum). Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen en reviews die je hebt geplaatst. Dan kun je deze makkelijk terugvinden.
  • Klantenservice
    Je kunt met ons bellen en mailen (support@fietsdelen.nl). Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig als je ons nog een keer belt. Gegevens over het telefoongesprek met jou kunnen worden geregistreerd. Je helpt ons zo bij analyses en verbetering van onze diensten. Soms maken we gebruik van een andere partij voor het geven van antwoord op je vragen. Die kan daarvoor jouw gegevens gebruiken.
  • Nieuwsbrieven
    Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, meld je dan hier af. Simpel toch?
  • Reviews
    We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Wil je een review schrijven, kies dan zelf of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers en of wij over je review contact met je op mogen nemen. Wij houden bij wie welke review schrijft en je reviews staan ook in je account.
  • Prijsvragen
    Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Ook meten wij zo de respons op onze reclameacties.
  • Persoonlijk winkelen
    We hebben zoveel artikelen in onze winkel dat we je graag op weg helpen. Bijvoorbeeld door je te wijzen op artikelen die voor jou interessant zijn. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze website. We kijken dan naar cookies en je IP-adres, maar ook naar je wat je eerder bij ons kocht en je interesses die we kennen doordat we jou daarnaar gevraagd hebben.
  • Verbetering van onze winkel en service
    We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren. Daarom kunnen we je gegevens gebruiken om je te vragen of je mee wilt doen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Soms voeren anderen dat onderzoek voor ons uit. Wij geven die ander dan jouw e-mailadres. Die ander moet zich natuurlijk ook aan onze privacy-regels houden. Zo moet je e-mailadres na afloop van het onderzoek worden verwijderd.
  • Fraude
    Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.
  • Achteraf betalen
    Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus.Voor dat onderzoek kunnen we je gegevens aan anderen geven, die deze gegevens alleen voor dat doel mogen gebruiken.
  • Zakelijke klanten en partnerprogramma
    Ook van onze van zakelijke klanten en partners slaan wij gegevens van de contactpersoon op. Zijn het gegevens van personen, dan behandelen wij deze gegevens net zoals die van onze andere klanten.
  • Social media
    Als je social media gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je met je social media-account op sommige plekken op onze website inloggen. Wanneer je, als je bent ingelogd, aangeeft een artikel leuk te vinden, dan verschijnt dat artikel op je social media-account. Fietsdelen.nl krijgt geen toegang tot je social media-account, maar artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, kun je wel met je vrienden delen. Stel je via social media een vraag aan ons en zien we die vraag voorbijkomen, dan bewaren we dat bericht en je accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.

 

Wat doen we niet met je gegevens?
Wij gebruiken je gegevens nooit om aan jou andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Al onze klanten zien dezelfde prijzen voor onze artikelen en producten. Je gegevens verkopen aan anderen, dat doen we ook nooit.

Kloppen je gegevens niet of heb je andere vragen?
Klopt er iets niet of wil je je gegevens inkijken, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.  

Cookie erbij?
Cookies zijn kleine stukjes informatie die tijdens het internetten worden opgeslagen op je computer. De informatie is nodig voor het juist functioneren van een website. Cookies kunnen persoonlijke informatie verzamelen.

Cookies van Fietsdelen.nl zijn veilig voor je pc, laptop, telefoon of tablet. Wij gebruiken cookies om je te herkennen als je ons bezoekt, maar ook om te zorgen dat onze website goed werkt en je prettig kunt winkelen. Door cookies krijgen we informatie over het gebruik van onze diensten. Zo kunnen we die verbeteren en aanpassen aan de wensen van onze klanten.

 

Cookies zorgen ervoor dat:

  • je ingelogd blijft en ongestoord kunt winkelen;
  • artikelen in je winkelwagentje bewaard blijven;
  • je veilig winkelt bij Fietsdelen.nl;
  • je reviews kunt lezen en schrijven en video’s kunt bekijken;
  • de website snel is;
  • we fouten en ongemak op de website kunnen opsporen;
  • we verbeteringen kunnen testen;
  • we je persoonlijk kunnen adviseren op basis van wat je eerder hebt gekocht en/of bekeken;
  • je producten kunt delen via social media zoals Facebook en Google.

Hoe lang blijven cookies staan?
De meeste cookies van Fietsdelen.nl verdwijnen als je de browser sluit. Sommige cookies blijven enkele dagen tot enkele maanden staan. Je kunt ze zelf op elk moment via je browser verwijderen.

Cookies verwijderen of uitschakelen
Cookies kun je altijd zelf via je browserinstellingen verwijderen of uitschakelen. Je ontvangt dan geen cookies meer tijdens het winkelen op Fietsdelen.nl. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind je onder Help in de meeste browsers. Maar let wel op: zonder cookies werkt de website van Fietsdelen.nl minder goed.

Terug naar Boven

Garantie & Defecten

Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via support@fietdelen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen retourneren

Let op: Uitsluiting van het herroepingsrecht is niet mogelijk voor de volgende producten:

  • Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.
  • Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • De snel kunnen bederven of verouderen;
  • Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Garantie

Twee jaar Garantie! Op al onze artikelen/produkten rust een garantietermijn van 2 jaar.

FietsdelenZekerheid:

Op Bij FietsdelenZekerheid krijgt u,zoals bij als onze artikelen/produkten, 2 jaar garantie op nieuwe schoenen! U kunt aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan materiaal- of constructiefouten. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of de hele schoen. Schade door oneigenlijk gebruik valt uiteraard niet onder de garantie regeling.

14 dagen niet-goed-geld-terug garantie:

Mocht uw aankoop onverhoopt binnen 14 dagen na ontvangst een defect vertonen dat normaliter onder fabrieksgarantie valt, dan heeft u 3 mogelijkheden:

  1. Het defecte artikel/product terugsturen en een nieuwe ontvangen.
  2. Het defecte artikel/product ruilen voor een ander artikel/product
  3. Het defecte artikel/product terugsturen en de bestelling annuleren.
Terug naar Boven

Ruilen & Retourneren

Hieronder treft u de meest gestelde vragen aan omtrent onze producten en dienstverlening. Als uw vraag er niet bij staat verzoeken wij u uw vraag te stellen via ons contactformulier.

  • Twee jaar garantie
  • Fietsdelen Zekerheid
  • Hoe lang kunt u retourneren?
  • Hoe retourneert u?
  • Herroepingsrecht
  • Waarvoor geldt een aangepast retourrecht?
  • 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie
Twee jaar garantie!

Ook bij FietsdelenZekerheid krijgt u, zoals bij al onze artikelen, 2 jaar garantie op uw nieuwe schoenen! U kunt aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of de hele schoen. Schade door oneigenlijk gebruik valt uiteraard niet onder de garantieregeling.

Lees hier meer over FietsdelenZekerheid:

Voorwaarden schoenen en geselecteerde artikelen 14 dagen vrijblijvend uitproberen Hardloop-, fiets- en wandelschoenen en geselecteerde artikelen hoeven, indien geretourneerd, niet in nieuwstaat te verkeren maar dienen wel alleen gebruikt te zijn voor het doel waarvoor ze zijn vervaardigd en redelijkerwijs in de staat te verkeren van matig tot intensief gebruik. Voor het overige gelden de gebruikelijke retourvoorwaarden. Wilt u het artikel niet houden, meldt dat dan binnen 14 dagen na aflevering van de bestelling via support@fietsdelen.nl met vermelding van uw ordernummer. U ontvangt een retourformulier om de schoenen kosteloos terug te sturen. Het artikel moeten binnen 14 dagen na aflevering van uw bestelling geretourneerd zijn. U kunt ervoor kiezen om uw aankoop te ruilen of de aankoop te annuleren. Geef uw voorkeur aan in uw mail, dan regelt onze klantenservice de rest!

Hoe lang kunt u retourneren?

Bij Fietsdelen heeft u standaard 14 dagen retourrecht. Uw retourzending dient binnen 14 kalenderdagen na aflevering in ons bezit te zijn. Kiest u voor creditering, dan storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst en verwerking terug op uw rekening. U wordt hier dan uiteraard verder van op de hoogte gehouden.

Wilt u het product omruilen?

Dan kunt u dit gemakkelijk aangeven op het retourformulier dan ruilen wij het een en ander na ontvangst van uw retourzending zo spoedig mogelijk om. Heeft het door u gewenste product een levertijd hebben dan nemen wij eerst hierover contact met u op.

Hoe retourneert u?

Binnen de retourperiode kunt u het artikel, in volledige nieuwstaat en met originele toebehoren, kosteloos terugsturen zonder opgaaf van reden. Het is niet mogelijk om monteerbare producten (bijvoorbeeld: (opzet-)sturen, zadels en montage(standaarden) te monteren en daarna retour te sturen. Wanneer u artikelen wilt retourneren kunt u deze retourzending eenvoudig aanmelden via uw account. Hiervoor logt u in via uw account waar u bij de desbetreffende order kunt klikken op de retourbutton. U wordt dan vanzelf door onze retourprocedure geleid waarna u een label kunt printen om uw bestelling mee te retourneren.

U kunt altijd kosteloos retourneren met PostNL (vanuit Nederland) of met Kiala (vanuit Belgie en Nederland). Wanneer u er voor kiest om uw bestelling te retourneren via Kiala zullen wij het pakket binnen 4-5 werkdagen ontvangen. Wanneer u retourneert vanuit België, duurt het minimaal 5-6 werkdagen voor wij het pakket retour zullen ontvangen.

Herroepingsrecht

Onderstaand informeren wij u graag over het wettelijke herroepingsrecht. U kunt hier te allen tijdegebruik van maken maar wij prefereren het uiteraard als u gebruik maakt van onze normale, kostenvrije retourprocedure welke eenvoudig online in te vullen is via uw account! In Nederland geldt het wettelijke herroepingsrecht. Dit betekent dat u het recht heeft om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Om de overeenkomst te herroepen moet u ons via ondubbelzinnige verklaring laten weten dat u dit wenst te doen. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier dat wij op onze site staat. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg g is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Waarvoor geldt een aangepast retourrecht?

Fietsdelen sluit geen artikelen uit van de 60 dagen retourrecht. Wel willen wij u vragen er rekening mee te houden dat er tot 100% vergoeding in rekening gebracht kan worden omdat sommige artikelen vanwege hun aard of vanwege hygiëne overwegingen niet meer geretourneerd of geruild kunnen worden.

Dit geldt bijvoorbeeld voor onderstaande artikelen:

  • Software waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Ondergoed kan alleen (ongedragen) worden geretourneerd in de originele, verzegelde verpakking.
  • GPS-apparatuur die u wenst te ruilen of retourneren dient ongebruikt en ongeregistreerd te zijn.
  • Speciaal voor u op maat gemaakte artikelen/producten.
  • Aanbiedingen en/of Aktie artikelen/producten.

Bovenstaande artikelen kunnen wettelijk gezien wel geretourneerd worden maar indien de verzegeling verbroken is of het GPS toestel geregistreerd en/of gebruikt is dan kan er vergoeding voor waardevermindering gevraagd worden. U wordt hierover altijd door ons geïnformeerd indien dit het geval is.

14 dagen niet-goed-geld-terug garantie

Mocht uw aankoop onverhoopt binnen 14 dagen na ontvangst een defect vertonen dat normaliter onder de fabrieksgarantie valt, dan heeft u drie mogelijkheden:

  1. het defecte artikel terugsturen en een nieuw exemplaar ontvangen.
  2. het defecte artikel ruilen voor een ander product.
  3. het defecte artikel terugsturen en de bestelling annuleren.

U kunt voor de 14-dagen-niet-goed-geld-terug garantie uw klacht en uw ordernummer vermelden in een e-mail naar support@fietsdelen.nl Wij nemen vervolgens z.s.m. contact met u op.

Terug naar Boven